• شنبه تا پنج شنبه09:00 - 17:00
  • 0912-2994786 , 021-47627001
  • info (at) bischool.ir

 logo--color-black32px مدرسه هوش تجاری - دوره آموزشی  تحلیل کسب و کار با رویکرد سازمان داده محور

دوره آموزشی تحلیل کسب و کار با رویکرد سازمان داده محور

Business analysis training course with a data-driven organization approach

این دوره ویژه سازمان ها و شرکت هایی است که علاقه مند به عارضه یابی و تحلیل عمیق تر کسب و کار خود می باشند. تلاش خواهد شد درطول آموزش با بهره گیری از داده های سازمانی بصورت عملیاتی و نه صرفا تئوری، شما را با مفاهیم جذابی آشنا نماییم تا افق روشنی را برای سازمان مشخص کرده که از این رهگذر به سودآوری و درآمد بیشتر دست پیدا نمایید.

هدف دوره

 هدف دوره تحلیل کسب و کار با رویکرد داده محور معمولاً بهبود فهم شرکت‌ها از عملکرد خود و افزایش کارآیی در فرآیندهای تصمیم‌گیری براساس داده است. این دوره‌ به افراد این امکان را می‌دهند تا مهارت‌ها و ابزارهای لازم برای تحلیل داده‌ها و درک بهتر وضعیت موجود در سازمان‌ها را فرا بگیرند. دیگر اهداف این دوره‌ها شامل موارد زیر می‌شوند:

1. فهم بهتر از عملکرد سازمان:

افراد شرکت کننده در دوره تحلیل کسب و کار با دید داده محور، نقشه‌ها و تصاویر دقیقتری از عملکرد سازمان خود دریافت می‌کنند. این شامل درک از عملکرد مالی، عملکرد بازار، عملکرد مشتری و سایر جنبه‌های کلان سازمان می‌شود.

2. بهبود فرآیندهای تصمیم‌گیری:

از طریق تحلیل داده‌ها، شرکت‌ها می‌توانند تصمیمات بهتر با ریسک کمتری را اتخاذ کنند. این شامل شناخت الگوها، روابط بین متغیرها و شناخت بهتر فرصت‌ها و چالش‌ها می‌شود.

3. استفاده از داده به عنوان دارای ارزش:

داده‌ها به عنوان یک دارایی بسیار ارزشمند شناخته می‌شوند. افرادی که این دوره‌ها را طی کنند، بهترین روش‌ها و ابزارها برای استخراج دانش از داده‌ها را فرا می‌گیرند.

4. پیش‌بینی و بهینه‌سازی:

از طریق تحلیل داده‌ها، افراد می‌توانند به پیش‌بینی‌های دقیقتر در مورد رفتار مشتریان، عملکرد بازار، و سایر جنبه‌های تجاری بپردازند. این اطلاعات به شرکت‌ها این امکان را می‌دهند تا بهینه‌سازی را در فرآیندها و تصمیم‌گیری‌ها اعمال کنند.

5. توسعه دانش فردی:

 افرادی که در این دوره‌ها شرکت می‌کنند، مهارت‌ها و دانش لازم برای کار با ابزارهای تحلیل داده و برنامه‌های آماری را به دست می‌آورند. این دانش به آنها این امکان را می‌دهد که به عنوان تحلیلگرهای داده در سازمان‌ها به عنوان منابع ارزشمند عمل کنند.

6. آموزش بهتر در تصمیم‌گیری:

این دوره‌ها معمولاً به فرآیند تصمیم‌گیری بهبود می‌بخشند. از طریق افزایش قابلیت تحلیل داده، مدیران و تصمیم‌گیرندگان بهتر مجهز به اتخاذ تصمیمات مستند و بر اساس داده محور می‌شوند.

دوره‌های تحلیل کسب و کار با رویکرد داده محور، یکی از مسیرهای مهم در بهره‌وری و بهینه‌سازی عملکرد سازمان‌ها محسوب می‌شوند.

مخاطبین دوره  

  • مدیران و کارشناسان حوزه های مختلف کسب و کار مانند برنامه ریزی، آمار، بازاریابی، فروش،تولید، فناوری اطلاعات
  • مهندسین کامپیوتر، آمار، صنایع ، برنامه ریزی و مدیریت


پیش نیاز های دوره 

  • آشنایی با نرم افزار اکسل 

مدت دوره 

  • 14ساعت ( دوره فقط بصورت سازمانی برگزار می شود )

سرفصل 

مروری بر کلیات هوش تجاری (شامل Industry Revolution, Data, BI, Data Driven Organization, Data Driven Economy,  Tableau )

بخش اول: مروری بر اکوسیستم   Tableau

  • تاریخچه  Tableau
  • نرم افزارهایTableau
  • مرور صفر تا صد  Tableau

بخش دوم: تحلیل توصیفی کسب و کار

  • از ابتدای سال تا الان وضعیت فروش سازمان چگونه بوده است؟
  • وضعیت عملکرد ماه جاری از منظر فروش خوب بوده یا خیر؟ نسبت به ماه قبل، نسبت به اول ماه شروع کسب و کار، نسبت به اولین ماه سال جاری وضعیت فروش چگونه بوده است؟
  • این ماه چند درصد از فروش کل و چند درصد از فروش سال را به خود اختصاص داده است؟ به تفکیک محصولات و مناطق مختلف و ...
  • وضعیت فروش ماه جاری نسبت به پارسال همین ماه، نسبت به یک سال مشخص چگونه بوده است؟

بخش سوم: تحلیل عمیق کسب و کار

  • تحلیل رابطه بین دو متغیر مهم سازمان (مانند فروش و سود) از ابعاد مختلف
  • بررسی میزان تاثیرگذاری عوامل مختلف سازمان بروی هم ( در صورت افزایش 100درصدی فروش، چند درصد سود در کجا، در چه محصولی و... کسب و می شود؟)
  • میزان اثربخشی تخفیف در فروش چقدر بوده است؟ به تفکیک محصولات و مشتریان و...
  • ساخت یک داشبورد اگر، انگاه ( What-if )بدین صورت که در صورت تغییر عوامل، مبلغ سود چقدر افزایش یاکاهش خواهد داشت؟
  • امکان دسته بندی هوشمند مشتریان و محصولات براساس متغیرهای تعیین شده 
  • پیش بینی وضعیت سازمان (مانند فروش یا سود) در بازه های زمانی و ابعاد مختلف 
  • آیا همیشه میانگین برآورد دقیقی از کسب و کار است؟ برای اجرای یک تصمیم مدیریتی، چه معیاری از جامعه می تواند مبنای تصمیم گیری صحیح و دقیق باشد؟
  • کشف سریع دلایل وجود نقاط بحرانی سازمان و پیدا کردن علت رفتارهای غیرعادی کسب و کار

بخش چهارم: تحلیل مکانی کسب و کار

  • تحلیل پراکندگی موضوعات مهم کسب و کار به تفکیک استان و شهر چگونه است؟ 
  • پراکندگی همزمان فروش و سود در کل کشور چگونه می باشد؟
  • در کدام منطقه نیازمند تاسیس یک انبار جدید هستیم؟

بخش پنجم: تحلیل کسب و کار با رویکرد هوش مصنوعی

  • با کمک TableauGPTهر نوع سوالی حتی فارسی توسط تبلو پاسخ داده می شود! همانطور که در گوگل یک عبارتی را جستجو می کنیم و نتایج آن را نمایش می دهد، تبلو با استفاده از سیستم هوش مصنوعی خود (TableauAI)، هر سوالی در حوزه کسب و کار شما را تحلیل کرده و پاسخ آنرا در قالب نمودار و تحلیل نمایش می دهد.
  • براحتی تفسیر یک نمودار و داشبورد را همیشه دسترس داشته باشید. با قابلیت جدید تبلو، همیشه یک دستیار کنار شما خواهدبود تا درصورت ابهام یا سوال، نمودار و تحلیل مورد نظر را برای شما تفسیر نماید!

 

bi customer1 

تبلو هوش تجاری